قضا و قدر
سلاله طه (عج)
ویژه امام عصر (عج)
یک شنبه 15 دی 1392برچسب:, :: 7:45 :: نويسنده : هیوا سیدآبادی

وقتی از مبارزه بیهوده و کشمکشهای بی ثمر با حوادث غیرقابل تغییر دست برداریم ، در واقع نیروهایی را که قادرند مارا به سوی سعادت و خوشبختی سوق دهند آزاد کرده ایم . هیچکس را سراغ ندارم که دارای آنچنان توانایی باشد که در آن واحد هم قادر به گلاویز شدن و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات چاره ناپذیر باشد و هم در فکر یک زندگی تازه و جدید برای خود باشد. فایده ای ندارد فقط یک راه را باید انتخاب کرد یا در مقابل اینگونه حوادث خم شویم و کوتاه بیاییم یا مبارزه کنیم و درنهایت از پانیفتیم. ما باید در مقابل مسائل و مشکلات چاره ناپذیر زندگی کوتاه بیاییم و سر خم کنیم.

شاید به خود بگویید اگر نخواهیم فشارهای ناشی از جاده های ناهموار زندگی را تحمل کنیم چه رخ میدهد؟پاسخ اینست اگر همچون بید خم نشوید و چون بلوط مقاومت کنید ، نتیجه ای جز جدالهای درونی ، نگرانی ، هیجان و عصبی شدن نخواهیم گرفت اگر دنیای واقعی را رها کنیم و به طرف دنیای رؤیایی که ساخته ذهن خودمان است پیش برویم آنوقت است که دیوانگی را برای خود خریده ایم

دیل کارنگی نویسنده کتاب در آخر می فرماید : طی سالهایی که درباره نگرانی تحقیق و بررسی کردم ، مجلات و کتابهای زیادی را مطالع کردم و هر مطلب یا موضوعی که در رابطه با نگرانی بود را مورد استفاده قرار دادم و به آسانی از آن نمیگذشتم . کوتاهترین مطلبی که در این مورد خواندم دعایی  بود از دکتر یبوهر که گفتند: الهی به کرم و دانش خود به من نیرو و شجاعتی هدیه کن که توانایی هر آنچه را که تغییرپذیر است داشته باشم و علم و دانشی برای فرق گذاشتن بین چیزهایی که تغییرپذیر و چیزهایی که غیرقابل تغییرند و باید آنها را به همان شکلی که هستند پذیرفت.

منبع: فصل نهم کتاب آیین زندگی از دیل کارنگی

امیر مؤمنان - علیه السّلام - فرمود: امور بر اساس قضای الهی جریان دارد، نه بر اساس خواست مردم.

امام سجاد - علیه السّلام - فرمود: صبر و خشنودی از قضای الهی، اصل و اساس اطاعت خداوند است. هر كه صبر و رضا در برابر قضای الهی داشته باشد، جز خیر برای او نخواهد بود.


خداوندا

تقدیرم را زیبا بنویس و کمکم کن

تا آنچه را تو زود می خواهی ، دیر نخواهم

و آنچه را تو دیر می خواهی ، زود نخواهم...


و بارِکْ لى فى قَدَرِکَ
حَتّى لا اءُحِبَّ تَعْجیلَ ما اَخَّرْتَ وَلا تَاْخیرَ ما عَجَّلْت
فرازی از دعای عرفه امام حسین علیه السلام

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

السلام علیک یا ابا صالح المهدی (عج)
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سلاله طاها و آدرس solaleye-taha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 140
بازدید دیروز : 24
بازدید هفته : 250
بازدید ماه : 245
بازدید کل : 93070
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 43
تعداد آنلاین : 1